Zadania D-L
Aby dodać alias użytkownika
- Otwórz arkusz właściwości dla nazwy logowania.
- Kliknij kartę Użytkownicy.
- Kliknij przycisk Dodaj alias.
- W oknie dialogowym Dodaj alias zaznacz użytkownika, który będzie miał alias do tej nazwy logowania.
- Kliknij przycisk OK, aby zastosować zmiany i zamknąć okno dialogowe.
- Na arkuszu właściwości kliknij przycisk OK lub Zastosuj.
Patrz także Przypisywanie aliasów użytkownika do nazw logowania.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać bazę danych
Przed dodaniem bazy danych do serwera, określ:
- Rozmiar bazy danych
- Fizyczną lokalizację bazy danych
- Czy lokalizacja bazy danych zapewnia wystarczającą ilość miejsca
- Czy dziennik transakcji ma być przechowywany na innym urządzeniu, niż dane
Więcej informacji na temat planowania bazy danych można znaleźć w podręczniku System Administration Guide.
- Otwórz folder Bazy danych dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie bazy danych.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać grupę
- Otwórz folder Grupy dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie grupy.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać grupę motorów
- Otwórz folder Grupy motorów dla serwera.
- Kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie grupy motorów.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać indeks
- Wybierz folder Indeksy dla tabeli.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie indeksu.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać klasę wykonania
- Otwórz folder Klasy wykonania dla serwera.
- Kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie klasy wykonania.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać klucz główny
Nie można utworzyć klucza głównego w kolumnie, w której dozwolone są wartości null.
- Otwórz tabelę w edytorze tabel.
- Kliknij ikonę właściwości Klucz kolumny.
Klucz główny jest wyświetlany jako indeks w folderze Indeksy.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać klucz obcy
- Otwórz folder Klucze obce dla tabeli.
- Kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie klucza obcego.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać kolumnę do tabeli
- Wybierz tabelę, do której chcesz dodać kolumnę.
- Z menu Plik wybierz polecenie Edycja tabeli. Tabela zostanie otwarta w edytorze tabel.
- Kliknij ikonę Dodaj kolumnę na pasku narzędzi edytora tabeli.
- Wprowadź nazwę kolumny.
- Kliknij komórkę typu danych, a następnie wybierz typ danych z listy rozwijanej.
- W razie potrzeby wprowadź wartości w polach Rozmiar/Dokł. i Skala.
- Jeśli kolumna ma akceptować wartości NULL, kliknij przycisk Dozwolone wartości NULL.
- Aby dodać więz sprawdzający do kolumny, kliknij ikonę Zaawansowane właściwości kolumny na pasku narzędzi edytora tabeli.
Uwaga: Zanim możliwe będzie dodanie więzu sprawdzającego do kolumny, więz ten musi być utworzony dla tabeli. Więz sprawdzający można dodać do kolumny tylko po utworzeniu nowej kolumny, ale przed zapisaniem tabeli.
- Wybierz kartę Więzy sprawdzające.
- Wybierz więz sprawdzający z listy Więzy sprawdzające.
- Kliknij przycisk OK.
- W razie potrzeby kontynuuj dodawanie kolumn lub zmianę właściwości kolumn. Po zakończeniu kliknij ikonę Zapisz albo Zapisz i zamknij na pasku narzędzi edytora tabeli.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać nazwę logowania
- Wybierz folder Nazwy logowania dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie nazwy logowania.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Po utworzeniu nazwy logowania można przypisywać jej aliasy użytkowników.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać pamięć podręczną
- Otwórz folder Pamięci podręczne dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie pamięci podręcznej.
- Wprowadź nazwę pamięci podręcznej.
- Wprowadź rozmiar pamięci podręcznej w stronach, kilobajtach, megabajtach lub gigabajtach. Minimalny rozmiar pamięci podręcznej wynosi 512 KB.
- Zdecyduj, czy w pamięci podręcznej będą przechowywane dane i strony dziennika, czy tylko strony dziennika.
- Kliknij przycisk Zakończ.
- Zatrzymaj i ponownie uruchom serwer Adaptive Server.
Serwer Adaptive Server Enterprise utworzy pamięć podręczną ze statusem “Oczekująca aktywacja”. W tym stanie pamięć podręczna jest zdefiniowana na serwerze, ale nie może być używana do przechowywania danych ani dowiązana do bazy danych, indeksu ani tabeli, dopóki serwer Adaptive Server nie zostanie ponownie uruchomiony. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu serwera Adaptive Server status pamięci podręcznej zmienia się na “Aktywne” i pamięć podręczna będzie gotowa do użytku.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać procedurę wbudowaną
- Otwórz folder Procedury wbudowane dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie procedury wbudowanej.
- Postępuj według instrukcji kreatora. Po kliknięciu przycisku Zakończ w kreatorze otwarty zostanie edytor kodu ze “szkieletem” procedury gotowym do edycji.
- Dokończ kod procedury.
- Z menu Plik wybierz polecenie Wykonaj skrypt.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać próg
Przed dodaniem progu należy zdecydować, która procedura wbudowana ma być uruchamiana po osiągnięciu progu. W razie potrzeby należy utworzyć procedurę wbudowaną.
- Zaznacz ikonę segmentu, dla którego chcesz utworzyć próg.
- Otwórz arkusz właściwości segmentu.
- Wybierz kartę Progi.
- Kliknij przycisk Dodaj. Wyświetlone zostanie okno dialogowe Dodaj nowy próg.
- W polu Gdy wolnego miejsca jest mniej niż, ustaw wartość określającą ilość wolnej przestrzeni.
- Wybierz procedurę z listy.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać próg do segmentu
- Otwórz folder Segmenty w bazie danych.
- Otwórz arkusz właściwości dla segmentu.
- Kliknij kartę Progi.
- Naciśnij przycisk Dodaj.
- Podaj ilość wolnego miejsca dla progu.
- Wybierz jednostkę (strony, kilobajty, megabajty lub gigabajty).
- Z listy wybierz procedurę, która ma być wykonywana, gdy ilość wolnego miejsca spadnie poniżej wartości progu.
- Kliknij przycisk OK, aby zastosować zmiany i zamknąć okno dialogowe.
- Na arkuszu właściwości kliknij przycisk OK lub Zastosuj.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać pulę buforów do nazwanej pamięci podręcznej
- Otwórz arkusz właściwości dla nazwanej pamięci podręcznej.
- Kliknij kartę Pula buforów.
- Naciśnij przycisk Dodaj.
- W oknie dialogowym Dodaj/Zmień pulę pamięci wybierz rozmiar buforu we/wy z listy rozwijanej.
- Podaj wartość w polu Ilość miejsca w puli.
- Określ, czy ilość podawana jest w stronach, kilobajtach, megabajtach, czy gigabajtach.
- Podaj wielość rozmiaru czyszczenia. Jest to ilość miejsca, która ma być zarezerwowana w obszarze czyszczenia tej puli buforów. Nowe pule automatycznie używają domyślnej wielkości rozmiaru czyszczenia.
- Kliknij przycisk OK, aby zastosować zmiany i zamknąć okno dialogowe.
- Na arkuszu właściwości kliknij przycisk OK lub Zastosuj.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać regułę
- Wybierz folder Reguły dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie reguły.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Po utworzeniu reguły można ją dowiązać do kolumn tabeli i typów danych zdefiniowanych przez użytkownika w bazie danych.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać rolę
- Otwórz folder Role dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie roli.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać segment do bazy danych
- Wybierz folder Segmenty dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie segmentu.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Po utworzeniu segmentu można do niego przypisywać tabele i indeksy.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać zdalny serwer
- Otwórz folder Serwery zdalne.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie serwera zdalnego.
- Wprowadź nazwę lokalną zdalnego serwera.
- Z listy rozwijanej wybierz nazwę sieciową zdalnego serwera.
- Z listy rozwijanej wybierz klasę serwera. Klasa serwera określa metodę dostępu stosowaną w interakcji ze zdalnym serwerem, gdy włączone są usługi CIS.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać tabelę
Ten temat jest adaptacją rozdziału “How to Design and Create a Table” podręcznika Transact-SQL User's Guide przeznaczoną dla użytkowników Sybase Central.
Przed utworzeniem tabeli wykonaj następujące zadania:
- Utwórz szkic projektu dla tabeli.
- Zdecyduj, które kolumny mają akceptować wartości null.
- (Opcjonalnie) Utwórz typy danych zdefiniowane przez użytkownika.
Aby uzyskać więcej informacji, patrz projektowanie tabeli i obiektów powiązanych.
Aby utworzyć zaprojektowaną tabelę:
- Otwórz folder Tabele użytkownika dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie tabeli.
- W edytorze tabel:
Uwaga: W tabeli musi znajdować się co najmniej jedna kolumna. Kolumny można edytować i usuwać, dopóki definicja nowej tabeli nie zostanie zapisana. Aby zmienić definicję niezapisanej kolumny, należy edytować definicję.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać triger
Przed utworzeniem trigera użytkownik powinien się upewnić, czy ma uprawnienia do tworzenia trigerów dla tabeli. Uprawnienia do tworzenia trigerów może nadawać i odbierać tylko inspektor bezpieczeństwa systemu. Uprawnienie do wydawania polecenia create trigger jest domyślnie nadawane użytkownikom.
- Wybierz folder Trigery dla tabeli.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie trigeru.
- Postępuj według instrukcji kreatora. Po kliknięciu przycisku Zakończ w kreatorze otwarty zostanie edytor kodu ze “szkieletem” trigera gotowym do edycji.
- Dokończ kod trigera.
- Z menu Plik wybierz polecenie Wykonaj skrypt.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać typ danych zdefiniowany przez użytkownika
- Zaznacz folder Typy danych zdefiniowane przez użytkownika.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie typu danych zdefiniowanego przez użytkownika.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Aby typ danych zdefiniowany przez użytkownika stał się dostępny we wszystkich nowych bazach danych, należy utworzyć go w bazie danych model.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać urządzenie bazy danych
Przed dodaniem urządzenia bazy danych:
- Upewnij się, czy na urządzeniu fizycznym jest wystarczająca ilość wolnej przestrzeni dyskowej.
- Upewnij się, czy konto “sybase” systemu operacyjnego ma prawo do zapisu na urządzeniu fizycznym.
- W przypadku hostów UNIX, wykonaj kopię zapasową bazy danych master.
- Otwórz folder Urządzenia baz danych dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie urządzenia bazy danych.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
Nowe urządzenie można przypisać do baz danych i segmentów.
Uwaga: Po dodaniu urządzenia, należy ponownie wykonać kopię zapasową bazy danych master.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać urządzenie do segmentu
Aby można było dodać urządzenie do segmentu, urządzenie musi istnieć na serwerze.
- Otwórz folder Segmenty dla bazy danych.
- Otwórz arkusz właściwości dla segmentu.
- Kliknij kartę Urządzenia.
- Naciśnij przycisk Dodaj.
- Z listy wybierz urządzenia, które chcesz dodać.
- Kliknij przycisk OK.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać urządzenie składowania
- Otwórz folder Urządzenia składowania dla serwera.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie urządzenia składowania.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać użytkownika do bazy danych
- Zaznacz folder Użytkownicy w bazie danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie użytkownika.
- Wprowadź nazwę użytkownika.
- Wybierz nazwę logowania, która ma zostać przypisana użytkownikowi.
- Jeśli chcesz przypisać użytkownikowi grupę, kliknij przycisk Przypisz grupę, a następnie z listy rozwijanej wybierz nazwę grupy.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać użytkownika do grupy
- Zaznacz folder Grupy w bazie danych.
- Otwórz arkusz właściwości grupy.
- Wybierz kartę Użytkownicy.
- Naciśnij przycisk Dodaj.
- Wybierz użytkownika, którego chcesz dodać do grupy.
- Kliknij przycisk OK, aby zastosować zmiany i zamknąć okno dialogowe.
- Na arkuszu właściwości kliknij przycisk OK lub Zastosuj.
Możesz także przenieść użytkownika do innej grupy.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać wartość domyślną
- Wybierz folder Wartości domyślne dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie wartości domyślnej.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
Uwaga: Wyrażenie wartości domyślnej to tekst następujący po słowie kluczowym as w instrukcji create default.
Po dodaniu wartości domyślnej można ją dowiązać do kolumn tabeli i typów danych zdefiniowanych przez użytkownika w bazie danych.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać widok
- Wybierz folder Widoki dla bazy danych.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie widoku.
- Postępuj według instrukcji kreatora. Po kliknięciu przycisku Zakończ w kreatorze otwarty zostanie edytor kodu ze “szkieletem” widoku gotowym do edycji.
- Dokończ kod widoku.
- Po zakończeniu edycji skryptu z menu Plik wybierz polecenie Wykonaj skrypt, aby uruchomić skrypt i pozostawić otwarty edytor kodu. Aby uruchomić skrypt i zamknąć edytor kodu, wybierz polecenie Wykonaj i zamknij.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać więz sprawdzający
- Otwórz folder Więzy sprawdzające dla tabeli.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie więzu sprawdzającego.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać więz unikalności
- Otwórz folder Więzy unikalności dla tabeli.
- W prawym panelu kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie więzu unikalności.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dodać zewnętrzną procedurę wbudowaną
- Otwórz folder Zewnętrzne procedury wbudowane dla bazy danych.
- Kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie zewnętrznej procedury wbudowanej.
- Postępuj według instrukcji kreatora.
- Kliknij przycisk Zakończ.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać obiekt do klasy wykonania
- Otwórz arkusz właściwości dla klasy wykonania.
- Wybierz kartę Dowiązania.
- Wybierz typ obiektu z listy rozwijanej Pokaż dowiązania obiektów dla.
- Naciśnij przycisk Dowiąż.
- W oknie dialogowym Nowe dowiązanie klasy wykonania, wybierz obiekty, które mają być dowiązane. W przypadku logowania i aplikacji można wybrać zasięg. W przypadku procedur należy wybrać bazę danych przed wyborem procedur.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać obiekt do pamięci podręcznej
- Otwórz arkusz właściwości pamięci podręcznej.
- Kliknij kartę Dowiązania pamięci podręcznej.
- Wybierz typ obiektu, dla którego mają być wyświetlone dowiązania (bazy danych, tabele lub indeksy).
- Kliknij przycisk Dowiąż.
- W oknie Nowe dowiązanie pamięci podręcznej, wybierz obiekty, które mają zostać dowiązane do tej pamięci podręcznej.
Można także dowiązywać obiekty z poziomu ich arkuszy właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać regułę do kolumny
- Wybierz folder Kolumny dla tabeli, na której pracujesz.
- Wybierz kolumnę.
- Otwórz arkusz właściwości dla kolumny.
- Wybierz kartę Reguły i wartości domyślne.
- Z listy rozwijanej Rules wybierz regułę, którą chcesz dowiązać do kolumny tabeli.
Uwaga: Reguła dowiązana do kolumny ma pierwszeństwo przed regułą dowiązaną do typu danych tej kolumny.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać regułę do typu danych zdefiniowanego przez użytkownika
- Otwórz arkusz właściwości dla typu danych zdefiniowanych przez użytkownika.
- Wybierz kartę Opcje zaawansowane.
- Wybierz regułę z listy rozwijanej Reguła.
- Opcjonalnie, zaznacz opcję Tylko w przyszłości. W przypadku zaznaczenia opcji Tylko w przyszłości reguła będzie stosowana wyłącznie do kolumn tego typu dodanych do tabeli po dowiązaniu reguły. Nie będzie stosowana do kolumn tego typu znajdujących się obecnie w tabeli. Jeśli opcja Tylko w przyszłości nie zostanie zaznaczona, reguła będzie stosowana do kolumn tego typu znajdujących się obecnie w tabelach i do kolumn tego typu dodanych później.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać tabelę do pamięci podręcznej
- Otwórz arkusz właściwości tabeli, którą chcesz dowiązać do pamięci podręcznej.
- Na karcie Ogólne z listy rozwijanej Dowiązany do, wybierz pamięć podręczną.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać wartość domyślną do kolumny
- Wybierz folder Kolumny dla tabeli, na której pracujesz.
- Wybierz kolumnę.
- Otwórz arkusz właściwości kolumny.
- Wybierz kartę Reguły i wartości domyślne.
- W obszarze Domyślnie wykonaj jedną z następujących czynności:
- Kliknij opcję O nazwie i wybierz wartość domyślną z listy rozwijanej.
- Kliknij opcję Klauzula i wprowadź tekst klauzuli w polu tekstowym.
Powrót do listy zadań.
Aby dowiązać wartość domyślną do typu danych zdefiniowanego przez użytkownika
- Otwórz arkusz właściwości dla typu danych zdefiniowanego przez użytkownika.
- Wybierz kartę Opcje zaawansowane.
- Wybierz wartość domyślną z listy rozwijanej Domyślna.
- Opcjonalnie, zaznacz opcję Tylko w przyszłości. W przypadku zaznaczenia opcji Tylko w przyszłości wartość domyślna będzie stosowana wyłącznie do kolumn tego typu dodanych do tabeli po dowiązaniu wartości domyślnej. Nie będzie stosowana do kolumn tego typu znajdujących się obecnie w tabeli. Jeśli opcja Tylko w przyszłości nie zostanie zaznaczona, wartość domyślna będzie stosowana do kolumn tego typu znajdujących się obecnie w tabelach i do kolumn tego typu dodanych później.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować klucz główny
- Otwórz tabelę w edytorze tabel. Kolumny będące częścią klucza głównego oznaczone są ikoną klucza we właściwości Klucz.
- Kliknij ikonę klucza, aby usunąć klucz główny z kolumny.
Uwaga: Klucze główne są także wyświetlane w folderze Kolumny tabeli.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować kolumny
- Wybierz tabelę zawierającą kolumnę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Edycja tabeli.
- W edytorze tabel wybierz kolumnę, którą chcesz edytować.
- Kliknij właściwość, aby ją edytować. Niektórych właściwości nie można zmienić.
- Aby edytować inne właściwości kolumny, zaznacz ją i z menu Plik wybierz polecenie Właściwości albo kliknij przycisk Zaawansowane właściwości kolumny na pasku narzędzi.
Kolumny można także analizować i edytować w folderze Kolumny tabeli.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować skrypty DDL
- Zapisz wygenerowane skrypty DDL jako pliki tekstowe.
- Edytuj pliki w edytorze tekstu ASCII.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować uprawnienia grupy do obiektu
- Otwórz arkusz właściwości grupy.
- Kliknij kartę Uprawnienia do obiektu.
- Wybierz typ obiektu, do którego uprawnienia mają być wyświetlone (tabele, widoki, rozszerzone procedury wbudowane lub procedury).
- Dla poszczególnych obiektów kliknij komórkę określającą typ uprawnień aby przechodzić pomiędzy dozwolonymi ustawieniami.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości bazy danych
- Wybierz bazę danych, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości grupy
- Wybierz grupę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości grupy motorów
- Wybierz grupę motorów, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Nie można edytować właściwości domyślnych grup motorów: ANYENGINE i LASTONLINE.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości indeksu
- Wybierz indeks, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości klasy wykonania
- Wybierz klasę wykonania, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Nie można zmienić priorytetu ani grupy motorów klas EC1, EC2 i EC3. Można zmienić dowiązania tych klas wykonania.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości klucza obcego
- Wybierz klucz obcy, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Jedyną właściwością klucza obcego jaką można zmienić jest jego nazwa. Aby zmienić inne właściwości, należy usunąć klucz obcy i utworzyć go ponownie.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości kolumny
- Wybierz kolumnę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Kolumny można także edytować w edytorze tabel.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości nazwy logowania
- Wybierz nazwę logowania, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości pamięci podręcznej
- Wybierz pamięć, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości procedury wbudowanej
- Wybierz procedurę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości procesu serwera Adaptive Server
- Wybierz proces, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Można zmienić atrybuty wykonania procesu.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości reguły
- Wybierz regułę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Jedyną właściwością reguły jaką można zmienić jest jej nazwa. Aby zmienić inne właściwości, należy usunąć regułę i utworzyć go ponownie.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości roli
- Wybierz rolę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości segmentu
- Wybierz segment, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości serwera zdalnego
- Wybierz serwer zdalny, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości tabeli
- Wybierz tabelę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości trigera
- Wybierz triger, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Jedyną właściwością trigera jaką można zmienić jest jego nazwa. Aby zmienić inne właściwości, należy usunąć triger i utworzyć go ponownie.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości typu danych zdefiniowanego przez użytkownika
- Wybierz typ danych zdefiniowany przez użytkownika, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości urządzenia bazy danych
- Wybierz urządzenie bazy danych, które chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości profilu użytkownika
- Wybierz profil użytkownika, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości wartości domyślnej
- Wybierz wartość domyślną, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Jedyną właściwością wartości domyślnej jaką można zmienić jest jej nazwa. Aby zmienić inne właściwości, należy usunąć wartość domyślną i utworzyć ją ponownie.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości widoku
- Wybierz widok, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości więzu sprawdzającego
- Wybierz więz sprawdzający, który chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Uwaga: Jedyną właściwością więzu jaką można zmienić jest jego nazwa. Aby zmienić inne właściwości, należy usunąć więz i utworzyć go ponownie.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości ograniczenia unikalności
- Wybierz ograniczenie unikalności, które chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
- Edytuj właściwości.
Powrót do listy zadań.
Aby edytować właściwości zewnętrznej procedury wbudowanej
- Wybierz zewnętrzną procedurę wbudowaną, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
Można zmienić nazwę biblioteki DLL lub edytować uprawnienia.
Uwaga: Aby dodać parametry do zewnętrznej procedury wbudowanej należy wygenerować bibliotekę DDL dla procedury, następnie edytować bibliotekę DDL.
Powrót do listy zadań.
Generowanie bibliotek DDL dla obiektu
- Wybierz obiekt, dla którego ma być wygenerowana biblioteka DDL.
- Z menu Plik wybierz polecenie Generuj DDL.
Wygenerowania instrukcja DDL zostanie wyświetlona w konsoli narzędzi. Można ją zapisać w pliku.
Aby wygenerować bibliotekę DDL dla wszystkich obiektów w bazie danych:
- Wybierz bazę danych.
- Z menu Plik wybierz polecenie DDL obiektów baz danych.
Biblioteka DLL dla każdego obiektu w bazie danych jest wyświetlana w konsoli narzędzi. Można ją zapisać w pliku.
Powrót do listy zadań.
Informacje na temat paska narzędzi edytora tabeli
Przyciski paska narzędzi umożliwiają wykonywanie następujących czynności na tabeli:
Dodaj kolumnę – dodaje pustą kolumnę do tabeli.
Usuń kolumnę – usuwa wybraną kolumnę z tabeli.
Zaawansowane właściwości kolumny – powoduje wyświetlenie arkusza właściwości kolumny, umożliwiając przeglądanie właściwości kolumny, dodawanie do kolumny reguł, wartości domyślnych i więzów sprawdzających.
Zapisz tabelę – zapisuje zmiany w tabeli. Edytor tabel pozostaje otwarty.
Zapisz i zamknij – zapisuje zmiany w tabeli i zamyka edytor tabel.
Edytor tabel – przegląd
Edytor tabel umożliwia tworzenie i edycję tabel oraz ich kolumn. Każda kolumna tabeli jest wyświetlana jako wiersz w edytorze tabel, z kolumną dla każdej części jej definicji. W edytorze tabel można:
- Dla nowych tabel wprowadzić nazwę tabeli i wybrać kreatora na pasku narzędzi.
- Dla tabel istniejących, zmienić nazwę tabeli. Nie można zmienić twórcy.
- Tworzyć, edytować i usuwać kolumny.
- Zarządzać więzami sprawdzającymi dla kolumn.
- Edytować klucz główny tabeli.
Aby uruchomić edytor tabel:
Podczas tworzenia nowej tabeli:
- W folderze Tabele użytkownika w bazie danych kliknij dwukrotnie ikonę Dodawanie tabeli.
Podczas modyfikowania istniejącej tabeli:
- W folderze Tabele użytkownika w bazie danych wybierz tabelę, którą chcesz edytować.
- Z menu Plik wybierz polecenie Edycja tabeli.
Aby zapisać zmiany w tabeli:
- Kliknij ikonę Zapisz tabelę na pasku narzędzi.
Aby zapisać zmiany i zamknąć edytor tabel:
- Kliknij ikonę Zapisz i zamknij na pasku narzędzi.
Powrót do listy zadań.
Okno DDL Generator jest wyświetlane podczas generowania DDL dla obiektu.
Pasek narzędzi zawiera przyciski wywołujące niektóre najczęściej używane polecenia.
Aby wyświetlić lub ukryć pasek narzędzi, z menu Widok wybierz polecenie Pasek narzędzi.
Powrót do listy zadań.
Aby podłączyć się do serwera Adaptive Server
Wybierz ikonę Adaptive Server, a następnie z menu Narzędzia wybierz polecenie Podłącz.
Jeśli używana kopia programu Sybase Central obsługuje więcej niż jeden typ bazy danych, to wyświetlone zostanie okno dialogowe z monitem o wybranie typu połączenia. Wybierz połączenie Sybase Adaptive Server. W oknie dialogowym połączenia wybierz instalację serwera Adaptive Server, do której chcesz się podłączyć.
Uwaga dotycząca systemu Windows NT: Jeśli na tym samym komputerze, na którym działa Sybase Central, uruchomiono instalację serwera Adaptive Server za pomocą polecenia RUN_SERVER.bat, to nie można się do tego serwera podłączyć za pomocą Sybase Central. Aby podłączyć się do serwera Adaptive Server działającego na tym samym komputerze, co program Sybase Central, należy uruchomić serwer z tego programu albo za pomocą okna dialogowego Usługi w systemie Windows NT.
Powrót do listy zadań.
Przejście do Zadań M-R