Zadania S-Z


Aby sprawdzić spójność bazy danych

  1. Otwórz folder Bazy danych.
  2. Wybierz bazę danych, którą chcesz sprawdzić.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Sprawdź spójność.
  4. Postępuj według instrukcji kreatora. Wyniki kontroli spójności są wyświetlane w oknie konsoli.

Powrót do listy zadań.

 

Aby utworzyć kopię lustrzaną urządzenia bazy danych

  1. Otwórz arkusz właściwości dla urządzenia, dla którego chcesz utworzyć kopię lustrzaną.
  2. Wybierz kartę Kopia lustrzana.
  3. Zaznacz pole wyboru Urządzenie lustrzane.
  4. Podaj porządek, w którym zapisana jest kopia urządzenia lustrzanego.
  5. Podaj ścieżkę do kopii urządzenia lustrzanego.

Powrót do listy zadań.

Aby sporządzić kopię zapasową (składować) bazy danych lub dzienniki transakcji

  1. Wybierz bazę danych, której kopię chcesz sporządzić.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Kopia zapasowa.
  3. Postępuj według instrukcji kreatora.

    Uwaga: Aby dodać do listy urządzenie składowania, należy kliknąć przycisk Dodaj. Po wybraniu opcji w oknie dialogowym Wybierz urządzenia składowania należy kliknąć przycisk OK. Aby usunąć urządzenie składowania z listy, należy je wybrać i kliknąć przycisk Usuń.

Wyniki kopiowania są wyświetlane w oknie konsoli. Możliwe jest odtworzenie bazy danych lub dziennika transakcji na podstawie kopii zapasowej.

Powrót do listy zadań.

 

Aby umieścić tabelę lub indeks w segmencie:

  1. Wyświetl arkusz właściwości dla tabeli lub indeksu.
  2. Wybierz kartę Inne.
  3. Wybierz segment z rozwijanej listy Segment.

Powrót do listy zadań.

Ustawianie

Aby ustawić oczekiwany rozmiar wiersza

Oczekiwany rozmiar wiersza rezerwuje miejsce dla wierszy, które po pierwotnym wstawieniu ulegają wydłużeniu. Może to zmniejszyć liczbę wierszy przesyłanych dalej w tabelach z zablokowanymi tylko danymi. Jest to przydatne, gdy wiersze pierwotnie po wstawieniu zawierają wartości null lub krótkie pola o zmiennej długości, ale ulegają wydłużeniu wraz z kolejnymi aktualizacjami. Oczekiwany rozmiar wiersza nie ma zastosowania do tabel z blokadą typu allpages, i dlatego na arkuszu właściwości dla tych tabel jest nieaktywny. Podczas konwersji tabeli z blokowaniem typu allpages na tabelę z blokowanymi tylko danymi, jeśli oczekiwany rozmiar wiersza nie jest ustawiony, ale ustawiona jest maksymalna liczba wierszy na stronę, to wartość maksymalnej liczby wierszy na stronę jest konwertowana na wartość oczekiwanego rozmiaru wiersza.

  1. Otwórz arkusz właściwości tabeli.
  2. Kliknij zakładkę Blokowania.
  3. Edytuj oczekiwany rozmiar wiersza.

Prawidłowe wartości oczekiwanego rozmiaru wiersza:

Powrót do listy zadań.

Aby ustawić opcje bazy danych

  1. Wybierz bazę danych, którą chcesz edytować.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.
  3. Wybierz kartę Opcje.
  4. Ustaw lub wyczyść opcje zależnie od potrzeb.

Powrót do listy zadań.

Aby ustawić parametry konfiguracyjne serwera Adaptive Server

Aby możliwe było ustawienie parametru konfiguracyjnego serwera, serwer musi być podłączony.

  1. Wybierz serwer Adaptive Server, który chcesz skonfigurować.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Konfiguruj.
  3. Aby ograniczyć liczbę wyświetlanych parametrów, wybierz kategorię z listy rozwijanej Pokaż parametry konfiguracyjne dla.
  4. Kliknij nazwę parametru, który ma zostać zmieniony.
  5. Zmień wartość w kolumnie Wartość. Wartość domyślna, minimalna i maksymalna wyświetlane są w dolnej części okna dialogowego. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w opisie.
  6. Zapamiętaj, czy w polu Wymagane ponowne uruchomienie wyświetlane jest ustawienie Tak czy Nie.
  7. Kliknij przycisk OK.
  8. Jeśli w polu Wymagane ponowne uruchomienie wyświetlane było ustawienie Tak, to ponownie uruchom serwer.

Powrót do listy zadań.

Aby ustawić rolę domyślną, która ma być używana dla nazwy logowania

  1. Otwórz arkusz właściwości dla roli, która ma zostać ustawiona jako domyślna.
  2. Kliknij kartę nazw logowania.
  3. Wybierz nazwy logowania, dla których rola ma być domyślnie aktywna.
  4. Kliknij przycisk Ustaw domyślne. Wartość w polu Domyślnie aktywne zmieni się na Tak. Aby dezaktywować domyślną rolę, kliknij przycisk Usuń domyślne. Wartość w polu Domyślnie aktywne zmieni się na Nie.
  5. Kliknij przycisk OK lub Zastosuj

Powrót do listy zadań.

 

Usuwanie

Aby usunąć alias użytkownika

  1. Otwórz arkusz właściwości dla użytkownika.
  2. Kliknij kartę nazw logowania.
  3. Z listy wybierz nazwy logowania z aliasami, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Aby usunąć alias użytkownika z arkusza właściwości nazwy logowania

  1. Otwórz arkusz właściwości dla nazwy logowania.
  2. Kliknij kartę Użytkownicy.
  3. Z listy wybierz użytkowników z aliasami, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć bazę danych

  1. Otwórz folder Bazy danych.
  2. Wybierz bazy danych, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć grupę

Przed usunięciem grupy należy usunąć wszystkich użytkowników z tej grupy.

  1. Otwórz folder Grupy.
  2. Wybierz grupy, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć grupę motorów

  1. Otwórz folder Grupy motorów.
  2. Wybierz grupy motorów, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Uwaga: Nie można usunąć domyślnych grup motorów ANYENGINE i LASTONLINE.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć indeks

  1. Otwórz folder Indeksy.
  2. Wybierz indeksy, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć klasę wykonania

  1. Otwórz folder Klasy wykonania.
  2. Wybierz klasy wykonania, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Uwaga: Nie można usunąć klas wykonania EC1, EC2 i EC3.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć klucz obcy

  1. Otwórz folder Klucze obce.
  2. Wybierz klucz obcy, który chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć kolumnę z tabeli

  1. Wybierz kolumnę, którą chcesz usunąć.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć tworzenie kopii lustrzanych dysków

  1. Otwórz arkusz właściwości dla urządzenia bazy danych.
  2. Wybierz kartę Kopia lustrzana.
  3. Zaznacz pole wyboru Wyłącz/Usuń urządzenie lustrzane.
  4. W obszarze Urządzenie, określ urządzenie, które chcesz wyłączyć (główne lub lustrzane).
  5. W opcji Działanie, wybierz Wyłącz na stałe.

Uwaga: Usuwanie tworzenia kopii lustrzanej nie usuwa pliku używanego dla urządzenia lustrzanego. Ten plik należy usunąć z systemu operacyjnego.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć nazwę logowania

Przed usunięciem nazwy logowania wykonaj następujące czynności w odniesieniu do każdego użytkownika, z którym skojarzona jest ta nazwa logowania:

Zamiast usuwać nazwę logowania, można rozważyć jej wyłączenie poprzez zablokowanie.

Uwaga: Nie można usunąć nazwy logowania, która jest używana przez użytkownika w którejkolwiek bazie danych. Można natomiast zablokować nazwę logowania, aby uniemożliwić korzystanie z niej.

  1. Otwórz folder Nazwy logowania.
  2. Wybierz nazwy logowania, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć obiekt

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

  1. Zaznacz obiekt, następnie z menu Plik należy wybrać polecenie Usuń.
  2. Potwierdź usunięcie.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć określone odwzorowanie nazwy logowania

  1. Otwórz arkusz właściwości dla zdalnego serwera.
  2. Kliknij kartę Określone odwzorowanie nazwy logowania
  3. Z listy wybierz odwzorowania, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć pamięć podręczną

  1. Otwórz folder Pamięci podręczne.
  2. Wybierz pamięci podręczne, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć procedurę wbudowaną

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

  1. Otwórz folder Procedury wbudowane.
  2. Wybierz procedury, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć próg

  1. Otwórz arkusz właściwości dla segmentu.
  2. Kliknij kartę Progi.
  3. Z listy wybierz progi, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć przypisania ról z nazwy logowania:

  1. Otwórz arkusz właściwości dla nazwy logowania, z której chcesz usunąć przypisanie roli.
  2. Wybierz kartę Role.
  3. Wybierz rolę, z której chcesz usunąć przypisanie.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć pulę buforów z pamięci podręcznej

  1. Otwórz arkusz właściwości pamięci podręcznej.
  2. Kliknij kartę Pula buforów.
  3. Z listy wybierz pule buforów, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć regułę

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

Uwaga: Nie można usunąć reguły, która jest dowiązana do kolumn lub typów zdefiniowanych przez użytkownika w bazie danych.

  1. Otwórz folder Reguły.
  2. Wybierz reguły, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć rolę zdefiniowaną przez użytkownika

  1. Otwórz folder Role.
  2. Wybierz role zdefiniowane przez użytkownika, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Uwaga: Nie można usunąć roli systemowej.

Aby usunąć segment

Uwaga: Nie można usunąć segmentu, do którego są przypisane tabele lub indeksy.

  1. Otwórz folder Segmenty.
  2. Wybierz segment, który chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć zdalny serwer

  1. Otwórz folder Serwery zdalne.
  2. Wybierz zdalne serwery, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć tabelę

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

Uwaga: Nie można usunąć tabeli, która jest w użyciu (przeprowadzany jest odczyt lub zapis).

  1. Otwórz folder Tabele użytkownika.
  2. Wybierz tabele, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń. Spowoduje to usunięcie określonych tabel z bazy danych wraz z ich zawartością, wszystkimi indeksami i przypisanymi do nich prawami. Dowiązania reguł i wartości domyślnych do tabel zostaną usunięte, ale same reguły i wartości domyślne pozostaną niezmienione.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć triger

  1. Otwórz folder Trigery.
  2. Wybierz trigery, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć typ danych zdefiniowany przez użytkownika:

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

Uwaga: Nie można usunąć typu danych zdefiniowanego przez użytkownika, który jest wykorzystywany przez kolumny w bazie danych.

  1. Otwórz folder Typy danych zdefiniowane przez użytkownika.
  2. Wybierz typy danych, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć urządzenie bazy danych

  1. Otwórz folder Urządzenia baz danych.
  2. Wybierz urządzenia, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć urządzenie składowania

  1. Otwórz folder Urządzenia składowania.
  2. Wybierz urządzenia, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć urządzenie z bazy danych

Podczas przypisywania urządzenia do bazy danych w arkuszu Właściwości bazy danych można usunąć przypisanie, jeśli zostanie to zrobione przed zastosowaniem przypisania lub wyjściem z arkusza właściwości. Jeśli urządzenie może być usuwane, to przycisk Usuń na karcie Urządzenia jest dostępny po wybraniu tego urządzenia. Jeśli urządzenie nie może być usuwane, przycisk Usuń nie jest dostępny.

Uwaga: Nie można usuwać (anulować przypisania) urządzenia z bazy danych, gdy baza danych wciąż znajduje się na urządzeniu.

  1. Wykonaj kopię zapasową bazy danych.
  2. Usuń bazę danych.
  3. Odtwórz bazę danych na innym zbiorze urządzeń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć urządzenie z segmentu (zmniejszanie jego zasięgu)

  1. Otwórz arkusz właściwości segmentu.
  2. Kliknij kartę Urządzenia.
  3. Z listy wybierz urządzenia, które chcesz usunąć.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć użytkownika

Przed usunięciem użytkownika:

  1. Otwórz folder Użytkownicy.
  2. Wybierz użytkowników, których chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć użytkowników z grupy

  1. Otwórz arkusz właściwości grupy.
  2. Kliknij kartę Użytkownicy.
  3. Z listy wybierz użytkowników, których chcesz usunąć z grupy.
  4. Naciśnij przycisk Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć wartość domyślną

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

  1. Otwórz folder Wartości domyślne.
  2. Wybierz wartości domyślne, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć widok

Przed usunięciem obiektu należy sprawdzić jego zależności, aby upewnić się, czy nie odwołują się do niego inne obiekty. Usunięcie obiektu, od którego zależy inny obiekt, może spowodować błąd.

  1. Otwórz folder Widoki.
  2. Wybierz widoki, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć więz sprawdzający

  1. Otwórz folder Więzy sprawdzające.
  2. Wybierz więzy sprawdzające, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Aby usunąć ograniczenie unikalności

  1. Otwórz folder Więzy unikalności.
  2. Wybierz ograniczenia unikalności, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć zewnętrzna procedurę wbudowaną

  1. Otwórz folder Zewnętrzne procedury wbudowane.
  2. Wybierz zewnętrzne procedury wbudowane, które chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Usuwanie dowiązań

Aby usunąć obiekt z pamięci podręcznej

  1. Otwórz arkusz właściwości dla pamięci podręcznej.
  2. Kliknij kartę Dowiązania pamięci podręcznej.
  3. Z listy rozwijanej Pokaż dowiązania obiektów dla wybierz typ obiektu, którego dowiązanie chcesz usunąć.
  4. Z listy wybierz obiekt, który chcesz usunąć.
  5. Naciśnij przycisk Usuń dowiązanie.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć dowiązanie reguły do tabeli:

  1. Otwórz arkusz właściwości dla kolumny.
  2. Wybierz kartę Reguły i wartości domyślne.
  3. Z listy rozwijanej Reguła wybierz Brak.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć regułę z typu danych zdefiniowanego przez użytkownika

  1. Otwórz arkusz właściwości dla typu danych zdefiniowanych przez użytkownika.
  2. Wybierz kartę Opcje zaawansowane.
  3. Z listy rozwijanej Reguła wybierz Brak.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć wartość domyślną z tabeli:

  1. Otwórz arkusz właściwości dla kolumny.
  2. Wybierz kartę Reguły i wartości domyślne.
  3. W polu Domyślnie wybierz Brak.

Powrót do listy zadań.

Aby usunąć wartość domyślną z typu danych zdefiniowanego przez użytkownika:

  1. Otwórz arkusz właściwości dla typu danych zdefiniowanych przez użytkownika.
  2. Wybierz kartę Opcje zaawansowane.
  3. Z listy rozwijanej Domyślna wybierz Brak.

Powrót do listy zadań.

Aby wykonać skrypty DDL.

Wykonaj jedną z poniższych czynności:

Powrót do listy zadań.

Aby wyłączyć (usunąć) proces na serwerze Adaptive Server

OSTRZEŻENIE:Wyłączenie procesów serwera należących do użytkowników powoduje odłączenie użytkowników od serwera Adaptive Server.

  1. Otwórz folder Procesy.
  2. Wybierz proces, który chcesz usunąć.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Usuń.

Powrót do listy zadań.

Aby wyłączyć tworzenie kopii lustrzanych dysków

  1. Otwórz arkusz właściwości dla urządzenia baz danych, z którego chcesz usunąć tworzenie kopii lustrzanej.
  2. Wybierz kartę Kopia lustrzana.
  3. Zaznacz pole wyboru Wyłącz/Usuń urządzenie lustrzane.
  4. W opcji Urządzenie, określ urządzenie, które chcesz wyłączyć.
  5. W opcji Działanie, wybierz Wyłącz tymczasowo.

Powrót do listy zadań.

Aby wyodrębnić plik JAR z bazy danych do systemu plików

Do wykonania tej procedury niezbędne są uprawnienia do odczytu w tabelach sysxtypes i sysjars.

  1. Otwórz folder Obiekty Javy w tabeli zawierającej plik JAR, który chcesz wyodrębnić.
  2. Otwórz folder Pliki JAR.
  3. Wybierz plik JAR, który chcesz wyodrębnić.
  4. Z menu Plik wybierz polecenie Wyodrębnij.

Powrót do listy zadań.

Wyświetlanie

Aby wyświetlić ilość miejsca dostępną dla dzienników transakcji

  1. Zaznacz ikonę serwera Adaptive Server.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Dziennik użycia miejsca.

Powrót do listy zadań.

Aby wyświetlić kod procedury wbudowanej, trigera lub widoku

  1. Wybierz procedurę, triger lub widok.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Generuj DDL. Kod zostanie wyświetlony w edytorze kodu.

Uwaga: Nie można zmienić kodu istniejącej procedury wbudowanej, trigera lub widoku. Aby wprowadzić zmiany, należy skopiować kod i użyć go jako podstawy dla zaktualizowanej procedury wbudowanej, trigera lub widoku. Oryginalny obiekt należy usunąć.

Powrót do listy zadań.

Aby wyświetlić obiekty

  1. Przejdź w lewym panelu hierarchii obiektu do typu obiektu, który chcesz wyświetlić.
  2. Wybierz folder tego obiektu. Obiekty tego typu wyświetlone zostaną w prawym panelu.

Powrót do listy zadań.

Aby wyświetlić właściwości obiektu

  1. Otwórz folder typu obiektu, którego właściwości chcesz wyświetlić.
  2. Wybierz obiekt, którego właściwości chcesz wyświetlić.
  3. Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.

Powrót do listy zadań.

Aby wyświetlić właściwości serwera Adaptive Server

  1. Zaznacz ikonę podłączonego serwera Adaptive Server.
  2. Z menu Plik wybierz polecenie Właściwości.

Powrót do listy zadań.

Aby zobaczyć obiekty, których właścicielem jest użytkownik

  1. Otwórz arkusz właściwości dla użytkownika.
  2. Kliknij kartę Posiadane obiekty.
  3. Wybierz typy obiektów do wyświetlenia na liście.

Powrót do listy zadań.

Aby pokazać obiekty odnoszące się do segmentu

  1. Otwórz arkusz właściwości dla segmentu.
  2. Kliknij kartę Zawiera.
  3. Z listy wybierz typy obiektów do wyświetlenia.

Powrót do listy zadań.

Aby wyświetlić zależności lub odwołania obiektów

  1. Otwórz arkusz właściwości obiektu.
  2. Na karcie Ogólne kliknij przycisk Zależności.

Na stronie Referencje wyświetlane są obiekty, do których odwołuje się wybrany obiekt. Na stronie Odwołanie przez wyświetlane są obiekty, które odwołują się do tego obiektu.

Powrót do listy zadań.

Zarządzanie

Aby zarządzać hierarchią ról:

  1. Otwórz arkusz właściwości roli.
  2. Wybierz kartę Hierarchia.
  3. Naciśnij przycisk Przypisz.
  4. W oknie dialogowym dodawania przypisania roli wybierz rolę, którą ma zawierać bieżąca rola.
  5. Kliknij przycisk OK. Zawierana rola zostanie wyświetlona w widoku drzewa tej roli. Jeśli przypisana rola zawiera jakieś role, to obok niej widoczny będzie znak plusa (+).

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać uprawnieniami użytkownika do obiektów

  1. Otwórz arkusz właściwości dla użytkownika.
  2. Kliknij kartę Uprawnienia do obiektu.
  3. Wybierz typ obiektu, do którego uprawnienia mają być wyświetlone (tabele, widoki, rozszerzone procedury wbudowane lub procedury).
  4. Dla poszczególnych obiektów kliknij komórkę określającą typ uprawnień, aby przechodzić pomiędzy dozwolonymi ustawieniami.

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać uprawnieniami grupy do poleceń

  1. Otwórz arkusz właściwości grupy.
  2. Kliknij kartę Polecenia.
  3. Dla poszczególnych poleceń, kliknij ich komórkę statusu, aby nadać lub odebrać uprawnienia do ich wykonywania.

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać uprawnieniami użytkownika do poleceń

  1. Otwórz arkusz właściwości dla użytkownika.
  2. Kliknij kartę Polecenia.
  3. Dla poszczególnych poleceń, kliknij ich komórkę statusu, aby nadać lub odebrać uprawnienia do ich wykonywania.

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać uprawnieniami do tabeli lub widoku

  1. Otwórz arkusz właściwości dla tabeli lub widoku.
  2. Kliknij kartę Uprawnienia.
  3. Wybierz typ obiektu, dla którego mają być pokazane uprawnienia (użytkownicy, grupy, lub role).
  4. Dla poszczególnych użytkowników, grup lub roli kliknij komórkę określającą typ uprawnień aby przechodzić pomiędzy dozwolonymi ustawieniami.

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać prawami wykonania procedury

  1. Otwórz arkusz właściwości dla procedury.
  2. Kliknij kartę Prawa.
  3. Wybierz typ obiektu, dla którego mają być pokazane uprawnienia (użytkownicy, grupy, lub role).
  4. Dla określonego użytkownika, grupy, lub roli kliknij komórkę Wykonanie, aby przechodzić pomiędzy dozwolonymi ustawieniami.

Powrót do listy zadań.

Aby zarządzać więzami sprawdzającymi dla kolumny

  1. Otwórz arkusz właściwości dla kolumny.
  2. Kliknij kartę Więzy sprawdzające.
  3. Użyj kontrolek do przeglądania lub usuwania więzów.

Powrót do listy zadań.

 

Zmiana

Aby zmienić hasło nazwy logowania

  1. Otwórz folder Nazwy logowania.
  2. Otwórz arkusz właściwości dla nazwy logowania.
  3. Wybierz kartę Parametry.
  4. Kliknij przycisk Zmień hasło.
  5. Wprowadź hasło. Jest to hasło, którego użyto do zalogowania, nie stare hasło nazwy logowania.
  6. Wprowadź nowe hasło nazwy logowania.
  7. Ponownie wprowadź nowe hasło nazwy logowania celem potwierdzenia.

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić przypisanie roli do nazwy logowania

  1. Otwórz arkusz właściwości dla nazwy logowania.
  2. Wybierz kartę Role.
  3. Dodaj lub usuń role tej nazwy logowania.

Można także ustawić domyślną rolę, która ma być aktywna dla nazwy logowania.

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić rozmiar buforu dziennika transakcji (we/wy)

  1. Otwórz arkusz właściwości dla bazy danych.
  2. Wybierz kartę Dziennik transakcji.
  3. W polu Rozmiar we/wy dziennika wybierz wartość (2, 4, 8 lub 16).

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić rozmiar puli buforów

Nie można zmienić rozmiaru domyślnej puli buforów.

  1. Otwórz arkusz właściwości pamięci podręcznej.
  2. Kliknij kartę Pula buforów.
  3. Z listy wybierz pulę buforów, którą chcesz zmienić.
  4. Naciśnij przycisk Zmień.
  5. Zmień wartości w polu Rozmiar puli, Rozmiar czyszczenia albo w obu tych polach.
  6. W przypadku zmiany rozmiaru puli należy także wybrać pulę, z której zostanie pobrane wymagane miejsce.

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić schemat blokowania

W wersji 11.9.x i wyższych serwera Adaptive Server dostępne są schematy blokowania allpages, datapages i datarows. Schematy datapages i datarows są wspólnie określane mianem blokowania tylko danych.

Konwersja między schematem blokowania datapages i datarows – ta konwersja jest zwykle szybka i mało kosztowna. Przeprowadzenie tych konwersji odbywa się przez aktualizacje tabel systemowych.

Uwaga: Zmiana na blokowanie typu datarows może zwiększyć liczbę wymaganych blokad, ponieważ blokada jest potrzebna dla każdego wiersza. Sprawdź parametr konfiguracyjny serwera number of locks.

  1. Otwórz arkusz właściwości tabeli.
  2. Kliknij zakładkę Blokowania.
  3. Kliknij wybrany schemat blokowania.

Konwersja ze schematu allpages do blokowania tylko danych albo odwrotnie – ta konwersja może być kosztowna pod względem czasu, operacji we/wy i przestrzeni dyskowej. Przeprowadzenie tych konwersji odbywa się przez kopiowanie tabeli i ponowne utworzenie indeksu. Konwersje wymagają planowania i przygotowania.

  1. Wykonaj zrzut bazy danych.
  2. Zaktualizuj statystyki dla tabeli, która ma zostać zmieniona. Konwersja przebiega lepiej z dokładnymi statystykami.
  3. Sprawdź czy jest wystarczająca ilość miejsca do przeprowadzenia konwersji.
  4. Otwórz arkusz właściwości tabeli.
  5. Kliknij zakładkę Blokowania.
  6. Ustaw właściwości zarządzania miejscem, które powinny być zastosowane do kopii tabeli lub jej przebudowanych indeksów.
  7. Jeśli tabela jest podzielona na partycje i wymaga sortowania równoległego, użyj opcji sp_dboption, aby ustawić wartość select into/bulkcopy/pllsort na true i uruchom w bazie danych polecenie checkpoint. Upewnij się także, że parametry konfiguracyjne są ustawione w sposób zapewniający najwyższą wydajność sortowania równoległego, jak jest to opisane w podręczniku Performance and Tuning Guide.
  8. Kliknij nowy schemat blokowania. Zauważ, że konwersja z blokowania typu allpages na blokowanie tylko danych lub w przeciwnym kierunku może zająć dużo czasu i wiązać się z wykonaniem dużej liczby operacji we/wy.
  9. Po konwersji sprawdź spójność tabeli i bazy danych.
  10. Wykonaj zrzut bazy danych. Po przeprowadzeniu konwersji z blokowania typu allpages na blokowanie tylko danych lub w przeciwnym kierunku musisz, przed wykonaniem kopii zapasowej dziennika transakcji przy użyciu polecenia dump transaction, wykonać pełny zrzut bazy danych.

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić urządzenie dziennika transakcji

Podczas tworzenia bazy danych można określić urządzenie bazy danych, na której zostanie ona utworzona. Jeśli urządzenie nie zostanie określone, serwer Adaptive Server utworzy bazę danych na urządzeniu, które wyznaczono jako urządzenie domyślne. Jeśli istnieje wiele urządzeń domyślnych, serwer Adaptive Server będzie wykorzystywał je w porządku alfabetycznym, aż do zapełnienia wszystkich.

Urządzenie master utworzone podczas instalacji serwera zawiera trzy systemowe bazy danych: master, model i tempdb. Urządzenie to jest początkowo wyznaczone jako urządzenie domyślne.

Uwaga: Firmy Sybase zdecydowanie zaleca wybranie innego urządzenia, niż master, co zapobiegnie fragmentacji tego ostatniego i ułatwi odzyskiwanie danych w przypadku awarii dysku.

  1. Otwórz arkusz właściwości dla bazy danych.
  2. Kliknij kartę Urządzenia.
  3. Wybierz urządzenie z listy. Przynajmniej jedno urządzenie musi pozostać dostępne do przechowywania danych .
  4. Naciśnij przycisk Przenieś dziennik.

Powrót do listy zadań.

 

Aby zmienić właściciela bazy danych

  1. Otwórz arkusz właściwości dla bazy danych.
  2. Na karcie Ogólne kliknij przycisk Zmień.
  3. Wybierz nowego właściciela z listy w oknie dialogowym Wybieranie użytkownika dla twórcy.
  4. Opcjonalnie, przenieś aliasy i ich uprawnienia na nowego właściciela.

Uwaga: Nie można zmienić właściciela bazy danych master.

Powrót do listy zadań.